E-commerce w Polsce przeżywa prawdziwy rozkwit. Rośnie zarówno liczba sklepów internetowych, jak i wartość sprzedawanych produktów online. Rokrocznie wzrasta ponadto udział zakupów internetowych w całościowej sprzedaży detalicznej. Wg badania przeprowadzonego przez Dun & Bradstreet Poland mamy w tym momencie ok 66 tysięcy sklepów internetowych (w 2023 r. powstało ich ok 8 tysięcy). Przewiduje się, że pod koniec roku będzie ich już 70 tysięcy. Przy takiej konkurencji na sukces trzeba naprawdę dużo pracować. To co może Ci w tej pracy pomóc, to usługi i technologie, które nie tylko usprawnią działanie Twojego biznesu, ale mogą również zwiększyć Twoją przewagę konkurencyjną. W niniejszym zestawieniu przedstawiamy najciekawsze narzędzia wspierające e-commerce. A jeśli zechcesz poszukać ich więcej – koniecznie zajrzyj na tegoroczny BaseLinker EXPO – najważniejsze wydarzenie e‑commerce w Europie Środkowo‑Wschodniej, gdzie innowacja łączy się z możliwościami!
Kolejność prezentowanych firm jest alfabetyczna.
1koszyk to proste, nowoczesne narzędzie e-commerce przeznaczone do sprzedaży produktów fizycznych, cyfrowych i usług. Zakupy realizowane są poprzez specjalne linki, które można publikować m.in. na stronach, blogach i w social mediach. Oferta sprzedawcy udostępniana jest również w formie indywidualnego sklepu / katalogu produktów. Zintegrowane płatności oraz usługi kurierskie umożliwiają szybkie rozpoczęcie sprzedaży firmom i osobom prowadzącym działalność nierejestrowaną. Z 1koszyk możesz korzystać bez stałych kosztów, płacąc jedynie prowizję od zamówień. W abonamencie dodatkowo otrzymasz mechanizmy rabatowe, fakturujące i inne. Zacznij przygodę z e-commerce szybko i bez zbędnych kosztów.
Kompleksowa platforma od Algolytics automatyzuje procesy biznesowe z wykorzystaniem ML / AI w obszarze rekomendacji, segmentacji, x-sellu, location intelligence, zarządzania ryzykiem czy prognozowania sprzedaży. Skorzystaj z gotowych narzędzi do poprawy danych klienckich i adresowych, dzięki czemu ograniczysz zwroty i zmniejszysz koszty operacyjne, skrócisz czas wypełniania formularzy o 60% i obniżysz poziom porzucenia koszyka nawet o 5%. Dzięki geokodowaniu adresów i danym przestrzennym zoptymalizujesz działania marketingowe i reklamowe i lepiej poznasz swoich klientów. Natomiast narzędzia do oceny ryzyka kontrahentów pozwolą Ci lepiej zarządzać limitami kredytowymi i zwiększać sprzedaż.
Asseco Business Solutions należy do ścisłej czołówki dostawców systemów ERP. W swojej ofercie posiada rozwiązanie Softlab ERP dla e-commerce, automatyzujące procesy magazynowe, finansowe i obsługę klienta. Oferuje automatyczne rozliczanie płatności i integrację z wyciągami bankowymi, co pozwala na błyskawiczne parowanie tysięcy transakcji. W magazynie WMS zarządza kompletacją, sortowaniem i pakowaniem, a także obsługuje zwroty i reklamacje. Dzięki AI oraz dedykowanym algorytmom optymalizuje logistykę. Zapewnia integrację z marketplace’ami, platformami e-commerce, kurierami i automatyką magazynową. Jest wydajny, co czyni go idealnym rozwiązaniem dla firm obsługujących setki zamówień dziennie.
BaseLinker to niezastąpione narzędzie dla każdego sprzedawcy z branży e-commerce działającego zarówno na rynku krajowym, jak i międzynarodowym. Możesz kompleksowo zarządzać całym biznesem z jednego miejsca dzięki dostępowi do ponad 1000 integracji ze sklepami, platformami marketplace, kurierami, hurtowniami i systemami księgowymi. Dzięki BaseLinker, zautomatyzujesz rutynowe procesy, skupiając się na rozwoju swojego biznesu. Tak jak ponad 27 tysięcy zadowolonych użytkowników, obsłużysz zamówienia 7x szybciej i zwiększysz swoje przychody, a wszystko w ramach jednego abonamentu bez dodatkowych opłat.
Comfino to nowoczesne rozwiązanie płatnicze, marketplace płatności. Dzięki niemu klienci mogą łatwo i wygodnie zapłacić za zakupy w sklepach online jak również w salonach stacjonarnych, co sprawia, że to pierwsze takie narzędzie na rynku! Warto się na nie zdecydować, ponieważ dzięki wdrożeniu Comfino, sklepy nie muszą oddzielnie negocjować warunków dodania nowych form finansowania z bankami, firmami pożyczkowymi, dostawcami płatności odroczonych – od razu otrzymują dostęp do ich ofert. Comfino działa jak wtyczka więc implementacja jest szybka, a kupujący otrzymują dostęp do szeregu dedykowanych sposobów zapłaty za produkty lub usługi. Obecnie z Comfino korzysta już ponad 1000 sklepów.
Droplo to kompleksowe wsparcie na każdym etapie prowadzenia e-biznesu. Umożliwia dostęp do milionów produktów w hurtowych cenach od zweryfikowanych dostawców z całej Europy. Jeśli już działasz na znanych kanałach sprzedaży, takich jak marketplace lub własny sklep, Droplo integruje te procesy. A jeżeli dopiero zaczynasz, możesz w kilka minut stworzyć własny sklep za pomocą naszego kreatora AI. Automatyzacja składania zamówień, aktualizacja stanów magazynowych i cen pozwala na skupienie się na rozwoju biznesu, a narzędzia analizujące trendy rynkowe wspierają decyzje o asortymencie. Z Droplo przyszłość e-commerce staje się jeszcze bardziej obiecująca!
Email API i SMTP zapewniające najlepszą dostarczalność, którą potwierdzają tysiące zadowolonych Klientów w Europie i obu Amerykach. Infrastruktura serwerowa obsługuje wszystkie rodzaje e-maili wysyłanych z różnych systemów takich jak e-commerce czy automation. Skalowalne Email API dla nadawców Enterprise, wysyłających miliony wiadomości transakcyjnych i marketingowych: dedykowana przepustowość emaili, standaryzacja wysyłek, dbałość o najwyższe bezpieczeństwo i dedykowani eksperci. Bezpieczeństwo emaili gwarantowane przez szyfrowanie danych in transit/at rest, zestawienie tunelu VPN, ograniczenie dostępu do panelu, API i SMTP do wybranych IP, anonimizacja danych czy SPF, DKIM, DMARC i BIMI.
System eparagony.pl to pierwszy i największy w Polsce HUB e-paragonów fiskalnych dla biznesu. Umożliwia wystawianie pełnoprawnych paragonów elektronicznych, które całkowicie zastępują paragony tradycyjne. Możesz więc raz na zawsze zapomnieć o konieczności drukowania dowodów zakupu! Uruchomienie e-paragonów w pełni automatyzuje fiskalizację i dzięki temu obniża jej koszty niemal do zera. Usprawnia także procesy logistyczne czy księgowe, nie wspominając o zmniejszeniu śladu węglowego i ekologii. Co ważne, usługę można uruchomić w dosłownie kilka kliknięć. Z HUBem eparagony.pl współpracuje już ponad tysiąc firm, w tym m.in. YES czy Martes Sport.
Hummerce to zaawansowane narzędzie e-commerce, które oferuje trzy drogi rozwoju w e-commerce, tj. sklepy internetowe B2C, platformy handlowe B2B oraz konfiguratory produktów. Posiada unikalne funkcjonalności, rozwiązujące realne problemy w sprzedaży on-line i zwiększające sprzedaż, oraz integracje z systemami zewnętrznymi, takimi jak ERP, magazyny, kurierzy czy płatności. Hummerce jest partnerem biznesowym dla firm produkcyjnych i handlowych B2B/B2C, dla których e-commerce stanowi istotny element działalności oraz które chcą rozwijać sprzedaż na solidnym fundamencie przez lata. System rozwija się wraz z klientami oraz zgodnie z ich potrzebami w ramach Programu Deweloperskiego.
Taxology zapewnia kompleksowe wsparcie w obszarze podatków VAT i księgowości firmom, które planują lub prowadzą sprzedaż na rynkach zagranicznych poprzez własny sklep online lub na platformach marketplace. Ich oferta obejmuje rejestracje i rozliczenia VAT za granicą, bieżący consulting podatkowy oraz księgowość dla e-commerce. Dzięki aplikacji Taxology automatyzują proces kalkulacji i składania deklaracji VAT, redukując zaangażowanie czasowe klientów do kilku kliknięć w miesiącu. Dzięki nim zyskasz spokój i poczucie bezpieczeństwa o sprawy podatkowe. Niech ich wiedza pracuje dla Ciebie, kiedy Ty rozwijasz swój biznes za granicą.